trüki lehekülg


VII Kuressaare Kammermuusika Päevad
7.–11. august 2001



2001. aasta fotod ja artiklid




7. august kell 19 Muusikakooli saal
Avakontsert – HonEst Quintette

Andres Paas (klaver, Eesti), Péter Somogyi (viiul, Ungari), Leho Ugandi (viiul, Eesti), Balazs Tóth (vioola, Ungari), Vahur Luhtsalu (tshello, Eesti)

Shostakovitsh Klaverikvintett g-moll
Dvorak Klaverikvintett A-duur

Ungari-Eesti ühisansambel HonEst Quintette debüteeris 2000. aastal Kuressaare Kammermuusika Päevadel. Kvintetti kuuluvad Eesti ja Ungari juhtivad kammermuusikud, kes on aktiivselt tegevad teisteski ansamblikoosseisudes. "Nooruslikult ulja ansambli vaimustus, mängulust, aga ka süvenemistahe haaras publikut väga. Ega klaverikvintette just väga tihti esitata ja kuulata oli seda huvitavam. Shostakovitshi klaverikvintett g-moll on helikeelelt lihtne, selge, isegi plakatlik. Ilmekad teemad, kaunid soolod, massiivne vägevus ja haaravad kulminatsioonid - põnev teos nii mängijaile kui ka publikule. HonEst Quintette’i esitus oli ladus, puhastatud, vormiliselt kindlal alusel. Anti endast kõik, mängiti ühtse organismina, kuigi dirigendi rollis, nagu ikka suures ansamblis, oli pianist." (Ia Remmel, Sirp, 24.08.2001)



8. august kell 19 Muusikakooli saal
"Soirée à Paris" / "Õhtu Pariisis"

Jean Delescluse (tenor, Prantsusmaa) ja David Selig (klaver, Prantsusmaa)

Fauré, Debussy, Duparci, Tharaud, Poulenci ja Wieneri laulud
Prantsuse laulud – ülitundelised mélodie'd - on väga tugevalt mõjustatud romantilisest luulest. Kõrvuti meil tuntud heliloojate loominguga pakuti kuulamiseks ka haruldasi, Eestis esmaettekandele tulnud Tharaud', Wiener'i ja Kosma teoseid.



9. august kell 19 Kuressaare lossi kapiitlisaal

Baltic Trio: Algirdas Vizgirda (flööt, Leedu), Teet Järvi (tshello, Eesti), Aina Kalnciema (klavessiin, Läti)

Karlsons "Ouverture à la Fête"
Barkauskas "Intiimne muusika"
Tulev "Du, ewig du"
Vähi "Komputeriseeritud maailma pastoraal"
Navakas "Cadenza"
Straume "Pro memoria "ESTONIA""
Dubra "Divertisment"

Balti Trio tekkis 1988. aastal Balti riikide iseseisvusliikumise alguses. Leedu, Läti ja Eesti silmapaistvatest muusikutest koosneva ansambli eesmärgiks sai kolme riigi muusikakultuuri tutvustamine. Trio repertuaar ulatub barokist kaasajani, kuid peatähelepanu pööratakse Baltikumi kaasaegsete heliloojate loomingule, mille esitamisega on pälvitud tunnustus terves Euroopas. Kontserdil kõlasid ka kaks esiettekannet: Arûnas Navakase Cadenza ning Toivo Tulevi spetsiaalselt Kuressaare Kammermuusika Päevade jaoks kirjutatud "Du, ewig du".



9. august kell 22 Raekoja saal
Eksootilised promenaadid II

Kitarriduo Anastasia Bardina (Venemaa) ja Tiit Peterson (Eesti)
Piazzolla "Lo Que Vendra"
Granados "Oriental", "Rondalla Aragonesa"
Koðkin "Uscher-valss"
Dyens "Saudade"
Cardoso "Cancion", "Vals", "Milonga"
Gustafson "Tangos for two"

Juba teist aastat tõi Tiit Peterson Kuressaarde eksootikahõngulist muusikat. 2000. aastal oli tema ansamblipartneriks flötis Tauno Saviauk, seekord tuntud vene kitarrist Anastasia Bardina. Eriilmelistest teostest koosnevasse kavasse olid pikitud ka ansamblistide efektsed soolonumbrid.



10. august kell 19 Muusikakooli saal
Moskva-Milaano klaveritrio

Luca Sciepatti (klaver, Itaalia), Aleksandr Trostjanski (viiul, Venemaa), Rustam Komatðkov (tshello, Venemaa)

Schubert Sonaat tshellole ja klaverile a-moll ("Arpeggione")
Mendelssohn Klaveritrio nr. 1 d-moll, op 49

Möödunud festivali avakontserdil särava etteastega meeldejäänud klaveritrios asendas sel aastal Natalia Ardashevat pianist Luca Sciepatti. Seega lisandus festivali niigi rahvusvahelisse esinejate-seltskonda ka Itaalia esindaja.
"Spontaanselt tekkinud vene-itaalia ansambel Aleksandr Trostjanski - Rustam Komatshkov - Luca Schiepatti pakkus nauditavat eksprompti. Vene muusikud on põlvest-põlve silma paistnud briljantse pillivaldamisega. Ka 1998. aasta Tshaikovski konkursi laureaati Trostjanskit ja Moskva Filharmoonia kontsertühingu solisti Komatshkovi kuulaks meelsasti veelgi. Probleemivabalt vahetati kavas olnud Schuberti klaveritrio Es-duur tema sonaadiga "Arpeggione" tshellole ja klaverile ja Brahmsi Viiulisonaadiga d-moll. Komatshkovile võiks ju ette heita liiga individualistlikku agoogikat, väga tormakat dünaamikat, kuid teisest küljest toob individualism muusiku omapära massi hulgast esile. Väga imponeerisid Trostjanski laitmatu tehnika ja kõrge mängukultuur ning Schiepatti osavus, kiire reaktsioon ja leidlikkus." (Ia Remmel, Sirp, 24.08.2001)



11. august kell 19 Muusikakooli saal
Lõppkontsert
Bartóki Kvartett
(Ungari)

Peter Komlos (viiul), Géza Hargitai (viiul), Géza Németh (vioola), Laszló Mezö (tshello)

Haydn Keelpillikvartett G-duur, op. 77 nr. 1
Bartók Keelpillikvartett nr. 2, op. 17
Beethoven Keelpillikvartett e-moll op. 59 nr. 2

Festivali lõppkontserdi esineja, maailmas laialt tuntud Bartóki Kvarteti trumpideks peetakse erakordset ansamblitunnetust ning kõla selgust, ilu ja täpsust. Omapoolse panuse lisavad sellele ka haruldased instrumendid – muusikud mängivad neljal suurepärasel 18. sajandi meistripillil.
Kvartett tuli esmakordselt kokku 1957. aastal, kui selle liikmed olid alles tudengid. Ansambel on võitnud hulgaliselt rahvusvahelisi konkursse ning pälvinud erinevaid auhindu ja tiitleid. Bartóki Kvartett on andnud üle maailma enam kui 3500 kontserti. Kvarteti repertuaar ulatub klassikalisest kaasaegse muusikani, kuid suurim tuntus on pälvitud oma kuulsa kaasmaalase Béla Bartóki teoste esitamisega.
"Söandaksin arvata, et noores eas õpib muusik selgeks käsitöö, aga vanemaks saades tulevad mängu uued kvaliteedid. Millised, seda võis kuulda Bartóki kvartetilt: miski, mis on valmis saanud, aga mitte tardunud. Ka Kuressaare kammermuusika päevad on seitsme aasta jooksul vanemaks saanud, aga mitte kaugeltki tardunud. On tulnud uus kvaliteet, ositi juba sel korral, kindlasti aga järgnevail." (Ia Remmel, Sirp, 24.08.2001)